Governança de la Unió Europea

Dijous, 06 Març 2014 15:41
Published in Recerca

El grup de recerca sobre la governança de la Unió Europea treballa en temes relacionats amb les institucions, els processos i les polítiques de la UE. Aquest grup es va beneficiar de la seva doble pertinença al departament i a l’Institut Universitari d'Estudis Europeus, que va ser el centre d'investigació de la UE a la UAB fins al 2012. La seva recerca es focalitza en la política i les polítiques de la UE, en particular a l' europeïtzació i a polítiques específiques de la UE com les relacionades amb el medi ambient o l'energia .

Els investigadors d'aquest grup també són reconeguts com a grup d'investigació per part del Govern català ( SGR - AGAUR , 2009-2013).

Proyectos de investigación activos a Enero 2014

El Parlament Europeu i el Govern de les Agències de la Unió Europea
Aquest projecte (CSO2012 - 31.443) explora les condicions sota les quals el Parlament Europeu, a través dels seus comitès, exerceix la seva influència en el disseny de mecanismes de control polític i de rendició de comptes quan es creen les agències europees, i exerceix la supervisió política d’aquestes agències en la post - delegació. Per a més informació, poseu-vos en contacte amb la Dra. Núria Font.

Les transformacions de la governança transfronterera: Amèrica del Nord i Europa en perspectiva comparada
La pregunta central d'aquest projecte (National Research Council de Canadà) és la de com es planteja transformació de la governança transfronterera per tal que les polítiques transfrontereres es puguin dissenyar i implementar amb eficàcia. L'estudi aborda una anàlisi comparativa de la governança transfronterera a Amèrica del Nord i Europa des de 1990. S'examinen vuit regions transfrontereres específiques: a Amèrica del Nord, San Diego - Tijuana, la frontera entre Texas i Mèxic, Cascadia i la regió del Quebec amb el nord-est dels Estats Units; a Europa, l'Euroregió Galícia- Nord de Portugal, l’àrea dels Pirineus, la vall del Rin i l'Euroregió. Per obtenir més informació, contacteu el  Dr. Morata.

Innovant Patrimoni  - inherit - Desenvolupament de noves pràctiques i eines de participació ciutadana a Europa
Aquest projecte (de la Comissió Europea) té com a objectiu construir un espai original, obert i inclusiu, per al debat sobre la ciutadania europea, els valors comuns, la història, la cultura i la democràcia, entre els actors de la societat civil i els ciutadans en general. El projecte desenvolupa una eina tecnològica innovadora de crowd-sourcing (anomenada "Pan- Speech") i organitza tallers, conferències i debats públics. S'espera que aquesta iniciativa fomentarà la interacció, el diàleg i els intercanvis en temes relacionats amb el patrimoni cultural i el medi ambient, no només entre les universitats participants, sinó també amb els ciutadans membres d'organitzacions de la societat civil i les institucions a nivell local, nacional i europeu. Per obtenir més informació, contacteu el Dr. Andrea Noferini.

Last modified on Dijous, 06 Març 2014 16:19